e-MPEC - IBOK I E-FAKTURA
e-MPEC
czyli elektroniczna komunikacja i zdalny dostęp do informacji
Szanowni Państwo – Odbiorcy Ciepła Systemowego
W ramach projektu e-MPEC udostępniliśmy Państwu dwie nowoczesne usługi: IBOK i e-Faktura, które ułatwiają komunikację z MPEC-em oraz zapewniają dostęp do bieżących i archiwalnych informacji związanych z dostawą ciepła, należnościami z tego tytułu oraz prowadzonymi rozliczeniami.
Poniżej możecie się Państwo zapoznać z informacjami dotyczącymi funkcjonowania obydwu usług oraz korzyściami jakie dają one odbiorcom ciepła, którzy zdecydują się z nich korzystać.
Zapraszamy!
iBOK
CO TO JEST IBOK?
IBOK czyli Internetowe Biuro Obsługi Klienta to bezpłatna elektroniczna platforma komunikacyjna, umożliwiająca profesjonalną i kompleksową obsługę naszych Odbiorców za pośrednictwem Internetu. Do IBOK-a możecie Państwo przejść wpisując w przeglądarkę internetową adres https://ibok.mpec.przemysl.pl lub klikając na przycisk
umieszczony na górze strony firmowej naszej Spółki.
MOŻLIWOŚCI JAKIE DAJE IBOK
- Dostęp do bieżących i historycznych rozliczeń za ciepło,
- Dostęp do informacji o wpłatach i aktualnych należnościach za ciepło,
- Dostęp do faktur za ciepło w formie elektronicznej (e-faktury),
- Możliwość składania wniosków, zapytań i prowadzenia korespondencji z MPEC-em,
- Możliwość zmiany danych teleadresowych,
- Dostęp 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.
Sposób w jaki można złożyć taki wniosek opisaliśmy poniżej, w części dotyczącej e-Faktur.
Osoby korzystające z usługi e-faktura przed założeniem konta użytkownika w IBOK posiadają dostęp do elektronicznych obrazów e-faktur bez konieczności składania dodatkowych wniosków.
REJESTRACJA W IBOK KROK PO KROKU
- WERYFIKACJA ADRESU E-MAIL sprawdzającą poprawność adresu e-mail podanego przez użytkownika w procesie rejestracji (wymagane jest kliknięcie przez Odbiorcę w link „Weryfikacja”) oraz
- POTWIERDZENIE AKTYWACJI KONTA UŻYTKOWNIKA
Wszystkie dane zawarte w IBOK, m.in. dotyczące zarejestrowanych w systemie wpłat, sald należności, itp. aktualizowane są automatycznie co 1 godzinę.
|
Strona Internetowego Biura Obsługi Klienta |
|
Regulamin Internetowej Obsługi Klienta IBOK |
e-Faktura
CO TO JEST E-FAKTURA
e-Faktura, czyli bezpłatna usługa wystawiania i przesyłania faktur za ciepło w postaci elektronicznego dokumentu (format pdf).
Faktura wystawiona i doręczona w postaci elektronicznej posiada taką samą moc prawną jak faktura doręczana w formie papierowej.
Każdy Odbiorca korzystający z usługi e-Faktura, który zdecyduje się korzystać z usługi IBOK, zyskuje automatycznie dostęp do dodatkowej funkcjonalności - aktualnych i archiwalnych obrazów faktur w formacie pdf udostępnianych na koncie użytkownika IBOK.
KTO MOŻE SKORZYSTAĆ Z USŁUGI E-FAKTURA
Każdy odbiorca posiadający zawartą z MPEC Przemyśl Sp. z o.o. umowę sprzedaży ciepła, ma możliwość otrzymywania e-faktur oraz prowadzenia korespondencji z naszą Spółką w formie elektronicznej.
KORZYŚCI Z USŁUGI E-FAKTURA
- szybki i wygodny obieg dokumentów;
- ochrona środowiska;
- poprawa planowania wydatków - e-Faktura dostępna jest na koncie użytkownika w IBOK oraz przesyłana na adres e-mail Odbiorcy niemal natychmiast po jej wystawieniu;
- eliminacja opóźnień w doręczaniu faktur i płatnościach za ciepło - e-Faktura dostępna jest zawsze na czas, nawet kilka dni szybciej niż tradycyjna faktura papierowa doręczana przez pocztę;
- brak konieczności gromadzenia papierowych dokumentów - e-Faktury możemy katalogować na dysku komputera, przez co nie zajmują miejsca i zawsze są pod ręką;
- brak ryzyka niepożądanego ujawnienia danych odbiorcy;
- wyeliminowanie ryzyka zagubienia faktury - e-Faktura dostępna jest w każdym czasie i z każdego komputera podłączonego do Internetu;
- dostęp do dodatkowej funkcjonalności serwisu IBOK - aktualne i archiwalne faktury za ciepło w formacie pdf.
JAK URUCHOMIĆ USŁUGĘ E-FAKTURY
Aby uruchomić usługę e-Faktura należy:
- zapoznać się z treścią „Regulaminu e-korespondencji obowiązującego w Miejskim Przedsiębiorstwie Energetyki Cieplnej w Przemyślu Spółka z o.o.”
- złożyć w siedzibie MPEC lub przesłać na adres mpec@mpec.przemysl.pl wypełniony i podpisany skan „Wniosku o przesyłanie faktur oraz innej korespondencji drogą elektroniczną”
lub - aktywować usługę e-Faktury za pośrednictwem konta użytkownika w IBOK - w zakładce „Zgłoszenia” kliknąć na link „Wniosek o przesyłanie faktur drogą elektroniczną” a następnie "Zatwierdź".
W przypadku aktywacji usługi e-Faktura za pośrednictwem IBOK, powyższa procedura będzie uruchomiona jedynie w przypadku, gdy użytkownik w polu „Kontakt” podał adres e-mail inny, niż w procesie rejestracji konta użytkownika IBOK.
JAK ZGŁOSIĆ ZMIANĘ ADRESU E-MAIL NA KTÓRY DOSTARCZANE SĄ E-FAKTURY?
- za pośrednictwem konta użytkownika w IBOK. W tym celu:
- zaloguj się w IBOK,
- wypełnij i prześlij zgłoszenie (Nowe zgłoszenie), informując w polu "Opis" o zmianie adresu e-mail oraz podając nowy adres e-mail do przesyłania faktur oraz prowadzenia innej korespondencji.
- pobierz, wydrukuj i wypełnij formularz (wzór formularza znajdziesz tutaj), a następnie dostarcz do siedziby MPEC bezpośrednio lub za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres mpec@mpec.przemysl.pl
JAK ZREZYGNOWAĆ Z E-FAKTURY?
- za pośrednictwem konta użytkownika w IBOK. W tym celu:
- zaloguj się w IBOK,
- wypełnij i prześlij zgłoszenie (Nowe zgłoszenie), informując w polu "Opis" o rezygnacji z usługi e-Faktury, termin od którego faktury i inna korespondencja powinny być wysyłane w formie papierowej oraz podając adres, na który MPEC powinien wysyłać wspomnianą korespondencję.
- pobierz, wydrukuj i wypełnij formularz (wzór formularza znajdziesz tutaj), a następnie dostarcz do siedziby MPEC bezpośrednio lub za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres mpec@mpec.przemysl.pl
Więcej o usłudze IBOK i e-Faktura możecie się Państwo dowiedzieć w Dziale Umów i Rozliczeń MPEC Przemyśl ul. Płowiecka 8, I piętro pok. 21 i 22 lub pod numer telefonu 16 670-42-53 wew. 239 lub 237.
Serdecznie zapraszamy do korzystania z usług w ramach e-MPEC.